יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל

היום, כבכל שנה נקיים אימון גיבורים לזכר לוחם ישראלי שנפל.
אימוני גיבורים הם אימונים קשים וארוכים יותר מהאימונים הרגילים שאנחנו מבצעים במועדון ומטרתם לחלוק כבוד אחרון עם אנשי ביטחון (צבא/משטרה/כבאות) שנפלו בעת מילוי תפקידם.
השנה נקיים במועדון אימון גיבורים לזכרו של סרן ליעד לביא ז"ל, שנפל במהלך מבצע "צוק איתן" והיה חברו של Leon Kolop מהמועדון.

כמה מילים על ליעד ז״ל:
סרן ליעד לביא - 1991-2014
בנם של דרורה ושמואל, אח צעיר ל3 אחים בוגרים.
מושבניק שבכיתה י', בעקבות אחיו הבכור לירון, החליט לעבור לפנימייה הצבאית לפיקוד בחיפה במטרה לעשות שירות משמעותי ולהיות מפקד טוב לחייליו.
ליעד היה הילד הכי יפה בשכבה, שיער בהיר, עיניים כחולות, כל הבנות רדפו אחריו ואהבו אותו, הוא פשוט היה ילד מוצלח. ליעד אהב מאד ספורט, היה עושה קפוארה,גלישת גלים, סנואובורד וטניס ובגלל שהספורט היה חלק גדול מחייו, לאחר מותו אביו יזם טורניר טניס בינלאומי שמתקיים ביישוב מיתר בכל שנה ואליו מגיעים טניסאים בכירים מכל העולם.. הוא טייל הרבה בשביל ישראל ואחיו אמרו ש״לצאת לטיול עם ליעד,משמע להגיע לכל נחל נידח. ארץ ישראל הייתה חלק מן הנשימה שלו."
במרץ 2011 התגייס ליעד לחטיבת הצנחנים, סיים קורס קצינים ובתפקידו האחרון קיבל ליעד את הפיקוד על צוות חפ"ק המח"ט (חוליית הפיקוד של מפקד החטיבה).
ליעד התאפיין ברגישות אין סופית, דאג ועזר לחיילים מתקשים, סייע להשגת תמיכה במשפחות, וכשהגיע הביתה לחופשות לקח כביסה של חברים שנשארו בבסיס.
בצוק איתן ב2014 בפעילות חאן יונס בעזה בהתקפת מחבלים על הבית שבו הוא שהה עם הצוות שלו והפיקוד של החטיבה, יצא ליעד להסתערות על המחבלים ונפצע אנושות. הוא הגיע לסורוקה ושם נלחם על חייו במשך מספר ימים. ב26.7.14 מת ליעד מפצעיו בבית החולים בן עשרים ושתיים היה בנפלו.
‎ליעד אהב להאזין ללהקת "הדג נחש", ולאחר מותו גילו בטלפון שלו שיר שכתב ״נגיעות של גן עדן״. במסגרת הנצחתו, ה״דג נחש״ הלחינו את השיר, והוא ממשיך להתנגן בגלגל"צ בכל שנה מאז נפילתו.

״Liad”
4 Rounds for time:
26 DB Snatch (#22.5/15)
Run 200m w/DB
7 Ring Muscle-ups
Run 200m w/DB
14 Hang Squat Cleans (#50/35)
Run 200m w/DB